Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is voor veel websites en webshops een belangrijk onderdeel van de online marketing inspanningen. Het doel is om op een organische, onbetaalde manier zo hoog mogelijke posities met relevante zoekwoorden te verwerven in zoekmachines. Dit levert niet alleen lagere kosten per klik op, maar ook een hogere conversie dan bijvoorbeeld betaalde campagnes. De intelligentie van zoekmachines en de regels waaraan websites moeten voldoen zijn in de afgelopen jaren sterk toegenomen. Dat betekent dat er steeds meer specialistische kennis en ervaring vereist is om goede, structurele resultaten te behalen. Wanneer de regels van zoekmachines worden overschreden, dan ligt een penalty voor de hand. Het resultaat is dat je website dan niet meer vindbaar is bij de betreffende zoekmachine.

We zijn er trots op dat we voor onze opdrachtgevers niet alleen goede resultaten behalen, maar ook dat geen van onze klanten ooit een penalty heeft gehad. Kortom, wij gaan voor lange termijn resultaten. Deze zijn gebaseerd op kwaliteit en niet op trucjes die slechts kort werken. Hoe we dit realiseren? Door een goede voorbereiding en een geïntegreerde aanpak, waarbij zowel techniek als content marketing een belangrijke rol spelen.

seo

Strategie

We starten elk zoekmachine optimalisatieproces met een nulmeting. Zo onderzoeken we bijvoorbeeld op welke zoekwoorden de website scoort en hoeveel bezoekers er zijn. Daarnaast kijken we naar de conversie en eventuele omzet. Vervolgens brengen we de concurrentie  in kaart, doen we onderzoek naar kansrijke zoektermen, en bepalen we gezamenlijk de doelstellingen voor de campagne en het plan van aanpak. Zo is vóór de start duidelijk wat er van alle partijen op welk moment wordt verwacht. Wij zorgen er vervolgens voor dat deadlines en doelstellingen worden behaald.

Belangrijk om te weten is dat zoekmachine optimalisatie geen project is, maar een proces. Daarbij spelen de volgende onderdelen een belangrijke rol:

Techniek en structuur

Eén van de mogelijke uitkomsten van de inventarisatie is dat de structuur of techniek van de website niet voldoet aan de technische eisen van zoekmachines. Dit betekent dat we die aanpassen of advies geven aan de websitebouwer waarmee al wordt gewerkt. Datzelfde geldt voor verbeteringen aan specifieke pagina's of onderdelen daarvan. Om organisch gevonden te kunnen worden is het namelijk belangrijk dat de website in optimale staat is. Daarom monitoren wij tijdens elke campagne wekelijks de gezondheid van de website en voeren veranderingen door waar dat nodig is.

Content marketing

Voor onze zoekmachine optimalisatie processen kiezen we ervoor om samen met onze opdrachtgevers teksten en beeld te verzorgen die niet alleen interessant zijn voor bezoekers, maar ook voor zoekmachines. Dat vergt overigens een hechte samenwerking en de wens om langere tijd met elkaar samen te willen werken. Alleen unieke content is niet genoeg; er moeten regelmatig nieuwe items aan de website worden toegevoegd. Kortom, een goede voorbereiding en planning zijn net zo belangrijk als de uitvoering.

Link earning

Links vanaf andere websites worden door zoekmachines gezien als een stem op jouw website. De waarde van de link is onder andere afhankelijk van de doorverwijzende website, de plaats op de pagina en de tekst die wordt gebruikt om door te verwijzen. Het is een moeilijk, maar essentieel onderdeel van iedere zoekmachine optimalisatie campagne. Dit wordt een stuk makkelijker als er wordt gekozen voor een geïntegreerde aanpak met content marketing. Daarom kiezen wij ervoor om niet de oude term 'link building' te gebruiken, maar 'link earning'. Originaliteit en kwaliteit winnen namelijk altijd!

dennis-kranendonk

Ook de concurrentie online verslaan? Bel Dennis Kranendonk

Eén afspraak is voldoende voor een advies op maat. Want met zo'n 20 jaar ervaring weet Dennis Kranendonk precies wat online wel en niet werkt. En als het gaat om het behalen van resultaat is hij niet te stoppen. Reken daarom op een flinke dosis enthousiasme, persoonlijke betrokkenheid en innovatieve ideeën. Bel 010 292 17 00 of vul het formulier in om samen eens te sparren.