Campagne website
Wil je jouw doelgroep bewust maken van een specifiek merk, product, dienst of thema en de aandacht vasthouden? Dan is een campagne website de ideale oplossing.
Wij ontwikkelen campagne websites op maat, zodat ze naadloos aansluiten op de business, boodschap en doelgroep. Dit doen we met onze eigen mix van strategie, design en techniek.
Onderdeel van een succesvolle campagne
Heb je een goede (marketing)campagne bedacht? Dan kan een campagne website eigenlijk niet ontbreken. Dit is een apart domein, naast de reguliere corporate website. Het biedt de kans om resultaatgericht te werk te gaan en gericht een boodschap te communiceren, afgestemd op de doelgroep. Er staat alleen informatie op die belangrijk is voor de campagne, waardoor bezoekers een stuk minder worden afgeleid. Als je aandacht besteedt aan de inhoud en interactie, zie je dat terug in de conversies.
Waarom een apart domein?
Misschien vraag je je af: Waarom kan ik de boodschap niet onder de aandacht brengen op mijn corporate website? Het nadeel hiervan is dat zo’n site het complete beeld van je bedrijf laat zien. Wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en wat je product of dienst is. Het is als het ware het digitale visitekaartje van je organisatie en bedoeld voor een brede oriëntatie. Met een campagne website licht je een specifiek merk, product, dienst of thema uit en ben je veel meer to-the-point. Het is gericht op actie en je hebt alle kans om bezoekers te overtuigen.
Voordelen van een campagne website
- De bezoeker is meteen op de juiste plek
- Meer vrijheid in look-and-feel die aansluit bij de campagne
- Relevante landingspagina voor eventuele Google Ads advertenties
- Relevante content waardoor bezoekers sneller converteren
Aandachtspunten bij het laten maken van een campagne site
Uiteraard moet de website technisch goed werken en gebruiksvriendelijk zijn, maar er zijn nog een aantal specifieke aandachtspunten.
Herkenbaarheid
Het is belangrijk dat de huisstijl consistent wordt doorgevoerd in alle bedrijfsuitingen, dus ook bij de campagne website. Zo herkent iedereen jou meteen. Het voordeel van een aparte site is dat je binnen de huisstijlrichtlijnen wel vrijheid hebt voor een eigen look-and-feel.
Duidelijkheid
Voor je conversiepercentage is het belangrijk dat het gelijk duidelijk is wat de bedoeling van de website is. Niet alleen op desktops, maar ook op smartphones en tablets. Elk device moet eenzelfde gebruikerservaring bieden.
Focus
Focus je alleen op de specifieke boodschap die je onder de aandacht wil brengen. Bied relevante content over één overkoepelend thema en vermijd ruis.
Goede call-to-action
Met een campagne website wil je de bezoekers vaak verleiden tot actie. Haal daarom het maximale uit je website met een goede call-to-action en zet deze centraal. Houd eventuele formulieren kort, simpel en doeltreffend.
Werkwijze
Ieder project start met een inventarisatie en een strategische sessie. Jij vertelt jouw ideeën, wij stellen kritische vragen en adviseren. Op basis van deze inzichten bepalen we realistische doelstellingen en een goede strategie. Daarna volgt een doordacht ontwerp en gaan we van start met het ontwikkelen van jouw campagne website. Uiteraard garanderen we snelheid, veiligheid en goede functionaliteit. Net als dat we zorgen voor een gebruiksvriendelijke ervaring, zowel voor beheerders als bezoekers. Het project wordt opgesplitst in deelopleveringen (sprints) zodat, indien gewenst, direct bijgestuurd kan worden. Na livegang blijven we je natuurlijk ondersteunen.
Campagne website laten maken?
Vanuit onze jarenlange ervaring weten we precies aan welke eisen een goede campagne website moet voldoen. Geef jouw campagne een vliegende start en neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.