Online Marketing
Een goede online marketing strategie helpt jou op te vallen tussen je concurrenten en je doelgroep te bereiken. Simpel gezegd is de uitdaging van online marketing zorgen voor meer zichtbaarheid en zoveel mogelijk bezoeken omzetten naar conversies. Dat is precies waarvoor we ons iedere dag weer inzetten. Onze manier van werken heeft al veel mooie resultaten opgeleverd. Zelfs klanten waar we al 10 jaar mee samenwerken verrassen we nog ieder jaar met meer online groei.
Strategie
Zomaar een online marketingcampagne starten en zien waar het schip strandt is niet hoe wij werken. We denken juist vanuit onze expertise mee over het grotere plaatje. Het is belangrijk om eerst antwoorden te vinden op kritische vragen en meetbare doelen vast te leggen. Of het nu gaat om verhogen van omzet of meer merkbekendheid, bij ons begint online succes met een strategische sessie. Gezamenlijk bepalen we de strategie die wij voor je uitvoeren. Eerst klein als test om bij voldoende resultaat de campagne op te schalen.
Het voordeel van digital marketing is dat alles inzichtelijk en meetbaar is. We gebruiken naast algemeen bekende programma’s als Google Analytics, specialistische tools voor het analyseren van de doelgroep, website, concurrenten en resultaten. Beslissingen baseren op data en analyse. Daarbij houden we op de hoogte met overzichtelijke, transparante rapportages. Resultaten bespreken we ook regelmatig aan tafel. Dit zijn de voordelen van een externe marketingafdeling die werkt als een verlengstuk van jouw organisatie: we zijn betrokken, verdiepen ons in jouw markt en brengen inzichten en ervaring mee die verschil maken.
Zoekmachineoptimalisatie
Met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en contentmarketing zorgen we al jarenlang voor hogere posities in Google. Een sterke contentmarketingstrategie is de basis die we aanvullen met (code)technische optimalisatie van de website of webshop. Net als jouw doelgroep, is Google dol op relevante informatie en goed geschreven teksten. En laten wij daar nou net veel ervaring mee hebben. Het grootste voordeel van SEO is dat het voor langdurige resultaten zorgt. Een goede strategie levert dus een hoog rendement op.
Online adverteren
Zoekmachine-adverteren (SEA) en andere vormen van online adverteren zorgen direct voor een betere zichtbaarheid. Advertenties worden bijvoorbeeld door Google en Bing vaak boven de onbetaalde zoekresultaten getoond. Dat maakt het een efficiënte manier om snel bezoekers te trekken.
Producten promoten via Google-shopping is interessant voor webshops. Advertenties worden aan de doelgroep getoond wanneer ze willen kopen, wat conversieverhogend werkt. Doelgroepen bereiken die niet actief naar je op zoek zijn? Met Display-advertising kun je direct adverteren op miljoenen websites en applicaties. Het wordt vaak ingezet om de merkbekendheid te vergroten of eerdere websitebezoekers te bereiken. Omdat je relevante doelgroepen bereikt is de kans op conversie groot. Als gecertificeerd Google-partner zijn we dagelijks met rendementvolle campagnes bezig.
Social media advertising is ook een doeltreffende manier om heel je doelgroep gericht aan te spreken. De verschillende platformen laten namelijk specifieke segmentering toe waardoor de boodschap persoonlijker wordt.
Online adverteren kan ingezet worden als aanvulling op een SEO-campagne of zelfs een goede vervanger zijn.
Wat we nog meer doen
Afhankelijk van jouw doelen kunnen middelen als social media marketing en e-mail marketing ingezet worden. We luisteren goed naar wat jij wilt bereiken en we bepalen wat daar nodig voor is.
Online marketing uitbesteden?
Je online zichtbaarheid vergroten en meer conversies genereren? Neem vrijblijvend contact met mij op om de online kansen voor jouw organisatie te bespreken of om gewoon even te sparren over online marketing. Afstand is geen probleem, we ondersteunen klanten door heel Nederland en plannen graag een digitale afspraak in.