KOK watersport responsive webshop
KOK watersport responsive webshop

KOK watersport

Van ‘bricks naar clicks’

KOK watersport is al ruim 35 jaar een échte watersportwinkel in Rotterdam. De retailmarkt is sterk veranderd met de opkomst van megastores, groeiende verkoop via internet en veel veranderingen in koopgedrag.

KOK watersport loopt in al deze ontwikkelingen voorop en blijft zo altijd een stapje voor op de concurrentie. Met 8.000 artikelen op voorraad en een net zo uitgebreide webshop is KOK watersport dan ook één van de grootste en bekendste watersportwinkels van Nederland. Sinds de start van onze samenwerking ruim 12 jaar geleden zijn we dan ook actief betrokken geweest om deze voorsprong online in te zetten en uit te bouwen.

Responsive webshop

Na alle online stappen van de afgelopen jaren was een responsive webshop een logische volgende stap om de koploperspositie vast te houden. Voor de ontwikkeling keerden we terug naar de basis en besloten we in te zetten op nog meer gebruiksgemak en integratie van informatie.

Het blog is bijvoorbeeld harmonisch verweven in de webshop, de klantenservice completer en het winkelen intuïtiever door een slimmere zoekfunctie, goed geplaatste knoppen en een verbeterd winkelmandje. Dat alles soepel werkt, van smartphone tot widescreen, en maakt de klantbeleving compleet. Ook hebben we ingezet op één van de sterke punten van KOK watersport: klantenservice. De KiyOh ratings ondersteunen dit met een gemiddelde klantenscore van bijna een 9.

Online marketing

De samenwerking begon meer dan tien jaar geleden met internet gerelateerde communicatie. Inmiddels zijn we als marketingpartner actief betrokken bij de strategische doelstellingen en vraagstukken en verzorgen we alle communicatie. Dat is een continu proces, waarbij we een mix van verschillende middelen verzorgen waaronder zoekmachineoptimalisatie, zoekmachineadverteren (o.a. Google Shopping), blogposts, social media uitingen en digitale nieuwsbrieven.

Klantervaring

"Voor ons speelt online communicatie een belangrijke rol. We zijn hierin met Atlantis Creative gegroeid, vanaf de eerste beperkte website zonder assortiment tot nu waarin e-commerce en onze fysieke winkel compleet geïntegreerd zijn. Bij alles waarvoor ik een leverancier inschakel vraag ik me altijd eerst af of het we het zelf niet beter of goedkoper zouden kunnen. Het feit dat we al zoveel jaar samenwerken geeft dan ook direct de antwoord op deze vraag. Bovendien heb ik nooit het gevoel dat ik te maken heb met een leverancier, maar met een echte partner. Een verlengstuk van onze eigen organisatie die ook echt hetzelfde belang nastreeft. De lijnen tussen de betrokken teamleden van beide organisaties zijn dan ook kort, en dat schakelt snel en flexibel met uiteindelijk resultaten waar we nog ieder jaar tevreden over zijn."

Henk Kok, directeur KOK watersport

 

Resultaat

Onze langdurige, intensieve samenwerking met KOK watersport heeft gezorgd voor meetbaar hoger rendement. Wij hebben dit samen bereikt door een sterke focus op online communicatie en klantenbinding. Niet alleen weten steeds meer klanten de weg te vinden naar de winkel en webshop, maar ook zorgen we ervoor dat het contact met bestaande klanten optimaal is door de inzet van digitale nieuwsbrieven, sociale media en het organiseren van evenementen. Dit levert dan ook zelfs na 12 jaar nog mooie groeicijfers op.

Dennis

Ook de concurrentie online verslaan? Bel Dennis Kranendonk

Eén afspraak is voldoende voor een advies op maat. Want met zo'n 20 jaar ervaring weet Dennis Kranendonk precies wat online wel en niet werkt. En als het gaat om het behalen van resultaat is hij niet te stoppen. Reken daarom op een flinke dosis enthousiasme, persoonlijke betrokkenheid en innovatieve ideeën. Bel 010 292 17 00 of vul het formulier in om samen eens te sparren.