KOK watersport
KOK watersport logo

KOK watersport: meebouwen aan één van de grootste niche webshops van Nederland

KOK watersport begon in 1974 als kleine Rotterdamse watersportwinkel en is nu één van de grootste en bekendste online retailers van Nederland binnen de watersport branche. We hielpen bij de succesvolle offline-online integratie en zetten ons inmiddels al 20 jaar gezamenlijk in voor een optimale klant- en merkbeleving en online groei van deze omnichannel retailer.

  • webshop
  • omnichannel
  • online marketing
KOK watersport homepage

Online zichtbaarheid maximaliseren

Om alles uit de online aanwezigheid te halen zetten we breed in en zoeken we altijd naar vernieuwing. Onze aanpak kenmerkt zich door de focus op duurzame SEO-resultaten. Zoekmachineoptimalisatie levert een structurele bijdrage een het bedrijfssucces. We optimaliseren de webshop, producten en content op zo´n manier dat Google én de doelgroep er blij van worden. Bijvoorbeeld met interessante blogs die voorzien in de informatiebehoefte van bezoekers. Aanvullend gebruiken we middelen als Google AdWords, Facebook en emailmarketing. De combinatie van alle inspanningen laat KOK watersport met kop en schouders uitsteken boven de concurrenten.

Meten is weten

We verzorgen de online marketing vanuit een heldere strategie met meetbare doelstellingen. Als onderdeel van de strategie hebben we de gehele customer journey uitgewerkt en waardevolle kansen in kaart gebracht. Door continu te analyseren en verbeteren zorgen we voor een optimale klantbeleving. De resultaten worden regelmatig besproken en verwerkt in rapportages. 

Intensief inzetten op user experience

Voor gebruikers zit de webshop overzichtelijk in elkaar met een duidelijke verdeling van het assortiment. Relevante filters, sorteeropties en de slimme zoekfunctie helpen bezoekers snel en efficiënt de juiste artikelen te vinden.

Met productoverzichtpagina’s voor sterke merken bedienen we consumenten die zoeken naar een artikel in combinatie met een merk. We hebben ook overzichtspagina’s gecreëerd waarop populaire producten binnen een categorie worden uitgelicht. Deze pagina’s sluiten aan op de klantbehoefte én zorgen voor een betere zichtbaarheid in de zoekmachine.

Om het aanbod te verduidelijken en de productkeuze te vergemakkelijken worden soortgelijke artikelen gegroepeerd weergegeven op de detailpagina. Zo kunnen gebruikers eenvoudig switchen tussen de producten en vergelijken. Ook tonen we bijpassende artikelen en accessoires.

Blogs en producten zijn harmonisch met elkaar verweven, waardoor relevante achtergrondinformatie nooit ver weg is. Mocht een bezoeker nog vragen hebben, dan zijn de contactgegevens binnen handbereik.

kok watersport mobile product

Webshop op maat

De maatwerk webshop sluit volledig aan op de bestaande boekhoudsoftware. Door die keuze lopen bestellingen online en in de winkel via hetzelfde proces. Vrijwel alle handelingen in het orderproces zijn volledig geautomatiseerd. Daarmee heeft KOK watersport een schaalbaar proces en worden de orders bij drukte ook soepel verwerkt.

 

“Ik heb nooit het gevoel dat ik te maken heb met een leverancier, maar met een echte partner. Een verlengstuk van onze eigen organisatie die ook echt hetzelfde belang nastreeft. Een partner die met nieuwe ideeën komt en samen met ons risico durft te nemen om een voorsprong te kunnen nemen in de markt. De lijnen tussen de betrokken teamleden van beide organisaties zijn dan ook kort. En dat schakelt snel en flexibel met uiteindelijk meetbare resultaten waar we nog ieder jaar tevreden over zijn.”

Henk Kok, directeur
kok watersport blog

Samen werken aan groei

KOK watersport zette begin 2000 de stap naar online verkoop en vond in ons een betrokken, strategische partner. We zijn een verlengstuk van de organisatie geworden met veel inhoudelijke kennis. Er is een hechte samenwerking met soepele communicatie en wederzijds vertrouwen. Dat geeft ons ruimte om nieuwe initiatieven te ontwikkelen en verwachtingen te overtreffen. Onze betrokkenheid gaat zelfs zo ver dat we ook de omzetprognoses maken.

Onze aanpak resulteert elk jaar weer in meer bezoekers en 20% meer omzet. Bovendien scoort KOK watersport altijd hoog op het gebied van onafhankelijk gemeten klanttevredenheid (9+).

Bekijk website

Highlights

  • Maatwerk e-commerce platform
  • Laravel framework
  • E-mailmarketing integratie
  • E-commerce tracking en analytics
  • Online advertising
  • Content marketing en strategie
  • API koppeling Merlijn, PostNL, Kiyoh en Mollie

Samen jouw online ambities waarmaken?

Net als KOK watersport je business online laten groeien met een professionele webshop? Neem dan contact met mij op voor het inplannen van een digitale kennismaking of strategische sessie! Samen met jou bewandelen wij graag het pad naar mooie resultaten.

Dennis Kranendonk

010 - 292 17 00