
Werken bij Frankelandgroep: waardering voor échte HARTwerkers
De Frankelandgroep biedt een uitgebreid aanbod van zorg aan ouderen in Schiedam en Vlaardingen. Medewerkers en vrijwilligers werken met opgestroopte mouwen én het hart op de juiste plek. De organisatie zet zich in voor haar ‘HARTwerkers’ en wil dat zij zich gewaardeerd, in balans, overtuigd en welkom voelen. En dit werkt! De Frankelandgroep wordt door haar medewerkers in het Beste Werkgevers onderzoek van Effectory steevast hoog beoordeeld. Dat zorgde al meerdere keren voor een eerste plaats op de landelijke toplijst.

Meer dan werving
In een werken-bij website is een goede presentatie van de organisatie minstens net zo belangrijk als het aanbod van vacatures. Daarom inventariseerden we in de strategische fase samen met de Frankelandgroep wat hen tot een unieke werkgever maakt en hoe je dat vertaalt naar een aantrekkelijke propositie voor kandidaten. De kern daarvan heb je zojuist in de inleiding gelezen. In de website worden die speerpunten natuurlijk benoemd. Om ze echt over te brengen is er meer nodig dan alleen dat. Iets zeggen, is iets anders dan het doen.
In arbeidmarktscommunicatie is het belangrijk eerlijk en realistisch te zijn. Je wilt kandidaten niet alleen binnenhalen, maar ook vasthouden. De sectie ‘leer ons kennen’ staat vol met echte verhalen en initiatieven om een goed beeld te geven van het werk en de sfeer. Deze informatie komt ook weer terug op andere pagina's, zoals die voor de doelgroepen onder ‘jouw mogelijkheden’. Daar zijn ook de vacatures weer terug te vinden. Zo staat alles in verbinding om kandidaten op een natuurlijke manier te laten ontdekken.
Aan de vacatures wordt veel aandacht geschonken. Iedere vacature heeft een passende foto en de tekst wordt optimaal op de kandidaat geschreven. Dit betekent zo vlot mogelijk taalgebruik en zo weinig mogelijk cliché termen. Hierbij ondersteunden we de Frankelandgroep. Om inhoudelijk goed aan te sluiten op de praktijk verzamelden we in interviews waardevolle informatie voor de vacatureteksten.

Techniek zorgt voor gemak
Natuurlijk bevat de recruitmentsite alle actuele vacatures, die via een API-koppeling met recruitmentsysteem HR Office worden geplaatst. De afdeling P&O werkt met de software waaraan ze gewend zijn. Om het beheer volledig centraal te houden, komen via de koppeling ook de sollicitaties binnen in het recruitmentsysteem.
Duidelijke filters in de website zorgen ervoor dat kandidaten eenvoudig kunnen vinden wat bij hen past. En als de drempel voor solliciteren te hoog is, bieden veel vacatures via het ‘op-de-koffie-formulier’ een laagdrempelige en vrijblijvende manier om kennis te maken.
Verder zorgen we dat de website gezien wordt en scoort in de zoekmachines. Een voorbeeld: ruim voor de livegang van Google for Jobs in Nederland was de site hierop al volledig ingericht. We monitoren voortdurend hoe de website het doet en waar we kansen zien tot optimalisatie in techniek en content.
Vernieuwende campagne
Om de binding binnen de Frankelandgroep verder te versterken en ter ondersteuning van de werving startte de Frankelandgroep de campagne ‘HARTwerkers’. Deze campagne leeft binnen de organisatie en wordt telkens wat verder uitgebouwd. HARTwerkers heeft een prominente plaatst gekregen op de recruitmentsite, in advertenties en op social media. Zo maakten we bijvoorbeeld een eigen Facebook frame voor deze campagne.

“Vanaf de eerste kennismaking hadden we een goede klik met het team van Atlantis Creative. De verfrissende ideeën, goede voorbereiding en creatieve inzichten maakten het voor ons makkelijk om de samenwerking te starten. Daarnaast wordt de bedrijfscultuur van Atlantis Creative gekenmerkt door betrokkenheid, een realistische aanpak en het consequent nakomen van afspraken. Dit zijn punten die ons enorm aanspreken.
We hebben inmiddels diverse projecten samen naar volle tevredenheid doorlopen, zoals een nieuwe corporate website en werken-bij website. Atlantis Creative heeft een koppeling met het recruitmentsysteem HROffice gerealiseerd, veel maatwerkoplossingen ontwikkeld en zelfs onze nieuwe huisstijl ontworpen. Dat Atlantis Creative maatwerkoplossingen levert, zagen we vooraf als een mogelijk minpunt. Het tegendeel is echter waar. Het biedt een enorme flexibiliteit en draagt bij aan het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen en dienstverlening. Wij zijn dan ook uitermate tevreden over onze samenwerking.”
Els Nauta, hoofd kwaliteit en communicatie
De toekomst
Over het algemeen lukt het de Frankelandgroep goed om vacatures snel te vervullen, een vrij unieke positie binnen de (ouderen)zorg. Het is duidelijk dat ze het als organisatie goed doen en daarin zijn hun HARTwerkers van groot belang. Wij vinden het mooi dat we die goede sfeer van teamwork mochten vertalen naar een dynamische werken-bij website.
Highlights
- Maatwerk cms
- Databasekoppeling HR Office
- Integratie Google for Jobs
- Interviews en (ondersteuning) schrijven vacatureteksten
- Landingspagina’s doelgroepen
- Content marketing
- Integratie campagnes
Ook een onderscheidende werken-bij website?
Wij helpen jou graag met succesvolle arbeidsmarktcommunicatie en het werven van personeel. Neem gerust contact met mij op voor het inplannen van een digitale kennismaking of strategische sessie.